Chcesz mieć dobrego menedżera? Przejmij kontrolę!

0

Niektórzy sprzedawcy mają przyjemność współpracować ze wspaniałymi menedżerami sprzedaży, podczas gdy inni nie mają tyle szczęścia i muszą radzić sobie sami. To menedżer powinien być kapitanem okrętu i tak zarządzać swoją załogą, aby pomóc jej dotrzeć do wyznaczonego celu.

Jeśli tak nie jest, spróbuj zastosować się do kilku prostych wskazówek, aby współpraca zaczęła układać się lepiej a menedżer zrozumiał, jaka odpowiedzialność wiąże się z zajmowanym przez niego stanowiskiem.

  1. Zwróć uwagę na to, w czym jest szczególnie dobry i skorzystaj z tego.

Niektórzy menedżerowie zarządzają swoimi zespołami z łatwością. Inni skupiają się zbyt mocno na kontroli, jeszcze inni ingerują bardzo mocno w działania swoich pracowników. Spędź trochę czasu ze swoim menedżerem i sprawdź, w czym jest najlepszy. Jeśli jest mocno analitycznym umysłem – naucz się, w jaki sposób pracuje i myśli. Natomiast, jeżeli świetnie nawiązuje kontakty z ludźmi – poproś, żeby pokazał Ci jak to robi.

  1. Poproś o to, czego potrzebujesz.

Bardzo często, nowi sprzedawcy rzuceni są „na głęboką wodę” i po zapoznaniu z ogólnymi informacjami na temat produktów/usług, pozostawieni sami sobie. Menedżerowie mogą nie być świadomi tego, że sprzedawca może mieć kłopot z dopasowaniem produktu/usługi do potrzeb klientów, co zniechęca ich do pracy i zamyka drogę do osiągnięcia sukcesu.

Dlatego przejmij kontrolę i jeśli czujesz, że nie dostałeś wszystkich informacji, nie zostały Ci wyjaśnione wszystkie kwestie, nie zostałeś zapoznany z procesem sprzedaży funkcjonującym w firmie, poproś o wszystkie niezbędne informacje. Dopytaj o wady i zalety oferowanych przez firmę produktów/usług.

Jeśli potrzebujesz wiedzieć, dlaczego klienci powinni wybrać Twoją ofertę spośród konkurencji, poproś swojego menedżera o to, żeby przedstawił Ci 10 powodów, dla których klient powinien wybrać Twój produkt/usługę i Twoją firmę. Z pewnością zastanowi się na tym dając rzetelne informacje, z korzyścią dla całego zespołu.

  1. Menedżer sprzedaży nie potrafi czytać w myślach.

Porozmawiaj ze swoim menedżerem, jeśli nie spełnia Twoich oczekiwań. Zastanów się nad tym, czego potrzebujesz a co może Ci zapewnić. Przedstaw mu podczas szczerej rozmowy jak widzisz ścieżkę swojej kariery i co robisz, aby osiągnąć swój cel oraz wypunktuj, co jest Ci do tego potrzebne. Każdy, mądrze zarządzający swoimi sprzedawcami menedżer dołoży wszelkich starań, aby umożliwić swoim pracownikom rozwój zawodowy i osiągnięcie sukcesu.

  1. Zbuduj odpowiednią relację ze swoim menedżerem.

Postaraj się poznać swojego menedżera. Możesz dowiedzieć się wielu ważnych informacji o nim, a on o Tobie, co pozwoli na lepsze wzajemne zrozumienie i bardziej produktywną współpracę.

Dzięki zastosowaniu się do powyższych wskazówek i podjęciu próby poznania menedżera Twojego zespołu, może okazać się, że mimo wcześniejszego braku porozumienia, posiada ukryte talenty, z których cały zespół sprzedażowy może wiele skorzystać. Jeśli takich umiejętności nie posiada, postaraj się znaleźć choć jeden jego atut, który pozwoli Ci przetrwać.

Skomentuj