Wielokrotnie w publikowanych artykułach podkreślamy, że klient nie tyle kupuje produkty, czy usługi, a korzyści jakie za nimi stoją. Klienta dużo bardziej bowiem interesują profity jakie uzyska dzięki dokonaniu zakupu, niż sam przedmiot oferty. Zadaniem sprzedawcy jest więc zbadanie sytuacji potencjalnego klienta i określenie jego potrzeb, a następnie przedstawienie mu, w jaki sposób zakup wpłynie korzystnie na jego biznes lub życie prywatne.
Teoretycznie wydaje się to proste, jednak jak wiadomo, na rynku funkcjonuje wielu dostawców zarówno towarów, jak i usług. Jaki czynnik decyduje więc o wyborze klienta? Co skłania go do wybrania tego, a nie innego sprzedawcy? Otóż okazuje się, że wpływa na to suma wszystkich poprzednich doświadczeń zakupowych. Klient podświadomie będzie skłaniał się ku sprzedawcy, który obsługuje go podobnie jak inni sprzedawcy, z których usług był zadowolony.
Wszystko sprowadza się więc do wysokiego standardu obsługi i wrażeń, jakie towarzyszą klientowi podczas kontaktu ze sprzedawcą. Każdy z nas lubi czuć się wyjątkowo i czuć, że ktoś o nas dba. Doświadczanie pozytywnych sytuacji w kontakcie ze sprzedawcą wpływa na nasz dobry nastrój i zdecydowanie przybliża nas do zakupu. Dla poszczególnych osób będzie to jednak oznaczało coś zupełnie innego.
Z tego względu nie warto trafiać kulą w płot i… należy po prostu zapytać klienta o to, w jaki sposób chciałby być obsługiwany. Jedni poczują się szczególnie, kiedy sprzedawca będzie im nadskakiwał i na każdym kroju schlebiał, inni zaś docenią sprzedawcę, który nie pogania, daje czas do namysłu i odpowiada na każde pytanie, ale sam zbytnio się nie narzuca i stoi trochę z boku. Jest to kwestia indywidualna i warto to ustalić na początku, aby dać klientowi maksimum satysfakcji z obsługi.
Kolejną kwestią, która zaskakuje pozytywnie klientów…
ciąg dalszy artykułu znajduje się na www.menedzersprzedazy.pl