Jak radzić sobie z niepowodzeniami?

0

Każdy skuteczny sprzedawca potrafi radzić sobie z rozczarowaniem po nieudanym procesie sprzedaży a porażka ich nie demotywuje. Wręcz przeciwnie. Są wtedy jeszcze bardziej zmobilizowani do pracy z kolejnym klientem. Na czym polega ich sekret?

Przede wszystkim należy pogodzić się z faktem, że sprzedaż nie zawsze wiąże się z uczciwymi działaniami konkurencji. Jeżeli znajdziesz się w sytuacji, gdy konkurencyjna firma podkopuje Twój autorytet w oczach klientów lub oferuje stałym klientom takie same produkty/usługi w dużo niższych cenach, nie ma co się obrażać i wycofywać z podkulonym ogonem.

Każdy sprzedawca musi być pewny wartości swoich usług i etycznego podejścia do wykonywania swoich czynności zawodowych, a klienci z pewnością to docenią. Pamiętajmy, że nie cena świadczy o jakości naszych usług a nasze zaangażowanie i dopasowanie oferty do tego, aby w pełni zaspokoić potrzeby potencjalnego klienta.

Pamiętajmy też o tym, że nic nie wskóramy w gniewie. Nie mówię, że problem nie powinien zostać przedyskutowany, ale lepiej wcześniej ochłonąć z emocji i podejść do problemu z dystansem. W przeciwnym razie możemy kogoś urazić, co nie jest łatwe do naprawienia. Rozwiązaniem stosowanym przez profesjonalnych sprzedawców jest akceptacja. Możesz zwyczajnie wyrazić swoje niezadowolenie i iść dalej. W złości niczego nie osiągniesz.

Będziesz gotowy do tego, aby zostać profesjonalnym sprzedawcą dopiero wtedy, gdy nauczysz się radzić sobie z niepowodzeniami i rozczarowaniami związanymi z niezamkniętymi sprzedażami. Opracuj strategię, która pozwoli Ci przejść przez porażki z podniesioną głową i zmotywuje do jeszcze cięższej pracy. To jedyna droga do tego, aby osiągnąć sukces w sprzedaży.

Skomentuj