Najczęściej wynikają one z bardzo szablonowego myślenia oraz braku praktyki w branży sprzedażowej. Niestety, kierowanie się niewłaściwymi założeniami może prowadzić do niezrozumienia klienta i w efekcie do problemów z zamknięciem sprzedaży.
Jeżeli jesteś początkującym sprzedawcą lub dopiero szukasz pracy w tym zawodzie, najprawdopodobniej ulegasz pewnego rodzaju stereotypom i błędnym wyobrażeniom, powtarzanym przez równie niedoświadczonych ludzi. Z tego właśnie względu w niniejszym artykule postaramy się obalić najpopularniejsze mity sprzedażowe i rzucić nowe światło na najczęściej popełniane przez sprzedawców błędy.
Wszystko można sprzedać, każdemu. Prawdopodobnie już to kiedyś słyszałeś. Autor tego zdania albo był bardzo zuchwały i zbyt pewny siebie, albo nie miał jeszcze okazji na zweryfikowanie swoich umiejętności w praktyce. Otóż nie, nie z każdym klientem można zamknąć sprzedaż. Niektórym nawet nie warto, a wynika to ze stosunku korzyści finansowych dla sprzedawcy, do czasu włożonego w pracę z danym klientem. Jest to jednak temat do osobnych rozważań.
Skupmy się jednak na samej sprzedaży i produkcie/usłudze. Należy jasno podkreślić, że klient nie dokona zakupu, dopóki nie odkryje korzyści i zalet przedmiotu oferty. Korzyści na tyle silnych, że w efekcie poczuje potrzebę zakupu. Rolą sprzedawcy jest więc zbudować w taki sposób wartość oferty, że stanie się ona pożądana przez klienta. Na drugi plan schodzi cena i inne czynniki.
Nawet wtedy, gdy…
ciąg dalszy artykułu na www.menedzersprzedazy.pl